*blushing*

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh. 
(salam wajib dijawab walaupun korang terbaca salam tu)

Sahabat ana (cehh), Aina, mintak aku suh bagi puisi dkt dia. Katenye, biar boleh tidur lepas baca puisi tu. 


"qlah. bt puisi katku.
anggap aku pacar mu..
mhu jiwang2 nih...
mhu tidur.."

"haaaaaaaaaaaaaaa
adehhhh
tau mmano aku pro buat puisi nih?"

"thu lahh...
skandal key... haha"

"hahaha mugoooo
kay kay kay
*copp nk start ggano?"

"haha
start lah gne2"

Aku tau korang mesti mcm 'alah gedik gile bapak ah diorang ni' or 'euww double yuck!' or whateva lah kannnn. Ke korang diam je? Alolo cweetnya kawan ite ni cubit sikit :3

So, aku ni mcm 'alamak apa aku nak tulis ni', sambil tu duk gelak sensorang sbb kepikiran ayat ganas lagi dahsyat tapi last-last keluar ayat ni je;


"wahai teman syurga ku...
tidakkah kau menginginkan
seorg teman yg bisa
membimbingmu ke arah syurga
yg engkau impikan
*adeww
gpo lg eh?
>:)

Aina gelak then aku type "bo kaca, interframe aku"

Then, kita start balek puisi tu. ehe ehe gediks lol.

"wahai teman syurga ku...

tidakkah kau menginginkan
seorg teman yg bisa
membimbingmu ke arah syurga
yg engkau impikan

temanku...
ohhhh
suka duka kita tempuhi bersama
semata-semata menempuhi
jalan yg berliku
berdakwah bersama
dilempar batu scr bergilir-gilir
dan mengelak bersama
akan ku kenang segalanya
kelak jika salah satu dr kita tiada lg di dunia ini
oh sahabatku
maafku pinta
andai tiada satu pun jasamu yg ku kenang
walau dikau ternyata berharap agar aku mengenangnya

sahabatku...
maafkan aku
jika ayatku seterusnya ini
bakal mengundang rasa menyampahmu
tapi aku tetap ingin meneruskan
even if you wanna say that I'm a copycat,
'ketawa bersama
menangis bersama
ku bersumpah harap kita mati pun bersama'
NAMUN
hakikatnya
bukan mudah
utk daku mengarang ayat
sepantas
secekap
secepat
setangkas
sefaster
ahh apa-apa yg melibatkan kelajuan
ini
agar dpt aku

McNaa: "*sakit perut*"

memenuhi kehendak skandal ku ini

aku: "OIT AKU OYK JANGE INTERFRAME!
*sambung"

Sahabat
'kau ada di kala ku suka
di kala ku duka
di setiap tangisan dan juga ketawa
kau ada di kala ku perlu
setia menemaniku
pegang erat tgnku bila aku jatuh'

sahabatku
apa khabarmu disana?
masih sakit perut lagikah?
tapi aku tidak berharap agar engkau membalas pertanyaan ku ini
kerna mood puisi belum habis lagi

Sahabatku...
terima kasih
kerna atas segalanya
yg tlh dikau lakukan terhadapku selama ini
akan ku kenang kebaikan mu
seperti kebaikan mu
yg telah engkau tonjolkan tadi
iaitu dgn membantu aku membawa buku teks yg bapak ah berat gile
tadi...
walaupun engkau mengeluh 'buku aku ko spo nih?'
namun aku tidak peduli akan semua keluhanmu itu
kerna aku tau
jika engkau tidak mengeluh
maka aku tidak akan tau akhlak sebenarmu
hahaha

SAHABATKU
puisiku ini diharap sedikit sebanyak
dapat menghiburkan hati, jiwa, jantung dan pedal mu
yg tika ini memohon utk didodoikan
agar bisa lena di depan komputermu itu
diharap engkau berpuas hati
atas puisi yg aku karang
sepantas

secekap
secepat
setangkas
sefaster
ahh apa-apa yg melibatkan kelajuan
ini

sekian,
wabillahi taufiq
wal hidayah
wassalamu'alaikum
warahmatullahi
wabarakatuh"

MOHON JANGAN COPY SESUKA HATI. BATAK CANTEK AYAT INGAT ADA ORANG BACA KE CHILLAH WEI :p


Guess what? Aina suka la puisi ni uhuk uhuk high five sikit!

Semua tu spontan je. Aku rasa aku ni ada bakat berkarya kott. KOTT.

Pasni, sesiapa nak request puisi apa-apa boleh je request direct dkt aku/comment bwh ni/message aku dkt fb/dm kt twitter/message melalui phone/ pun boleeeeh. Tapi sorry lah ek, aku takda ask.fm pe semua ni. Well aku kan non-retis a.k.a bukan retis bajet artis okayy nak ask.fm pe semua uh lethih.

Like I said, aku batak ayat cantek and bajet org baca je semua ni :p



Credit: Sahabat by Najwa Latif
Teman Pengganti by Malique feat. Black Aswad Hitam semua dia lah. K, jk.

Comments

Popular posts from this blog

losing weight is like losing bad habit

How I predict my degree life

Tohok Balek