Sebelum & selepas Anugerah Kecemerlangan 2014

Sebelum

untuk anugerah esok, pelajar2 yg tak terlibat mesti jugak menghadirkan diri ke sekolah sbb ada jamuan makan gulai daging lembu. of course sediakan jugaklah nasi kan dah kenapa nak ratah gulai je -.-
hajat di hati taknak gi sekolah tapi ku turutkan otak nak lepak je kt sekolah nti. baik punya hajat hur hurr

Petang, almost 5 p.m. aku pun masa tu dah nak balik. dah aku pun tak terlibat dgn urusan gotong-royong hiris bawang lapah daging 'kacau' sambal so balik la cem biasa kan. sebelum balik tu, sempat la jenguk tempat berlangsungnya acara tu dan apa yg aku dapati


macam seronok lah pulak. taknak balik je rasa. 


cikgu2 laki semua berkumpul semua berbaju-t dan bersemangat nak sembelih ke nak melapah i dont know lah. cikgu2 perempuan pun ke hulu ke hilir dgn perkakas jag senduk kawah ah semua lah. budak-budak 20 org yg ambil bahagian tolong cikgu2 tu pun tidak kurang bertenaga bersemangatnya diorang sampai aku rasa nak nyanyi lagu raya je. hahaha tah. mcm nak raya dah aku tengok. hmmmmmm NAK RAYA! mood tu penting.

sampai rumah, masih lagi terasa kemeriahan. kat rumah pun, meriah jugak. mak aku berkeliaran dalam rumah bawak banyak plastik mydin besor besor je semua. dah lah byk kerepek. dlm otak dah 'nak makan kerepek je ke malam ni?'. tanyalah mak aku, nak buat apa semua tu then mak aku cakap "esok kan birthday syada?" oh my gee langsung tak ingat. semua benda dlm plastik mydin tu mak aku nak edar kpd kawan-kawan syada lah sempena birthday dia. untungkan jd kawan syada ni aku masa kecik kecik dulu pun takde nak bagi bagi dkt kawan. mintak kek pun kena menangis dulu buat drama. 

nti klu jumpa syada, tegurlah dia 

"awak syada kan? boleh tak nak kawan dgn awak? *mata dikelipkan*"



inshaa Allah dapatlah 'kudisbeg' setiap kali birthday syada *senyum*


Selepas

nti selepas program biiznillah kita update lg ihiks.

Comments

Popular posts from this blog

losing weight is like losing bad habit

How I predict my degree life

Tohok Balek