Ehem it's us ehem

Assalamualaikum wbt.

Sep mg, nok kecek lua ni, may I? Ehee.

Susunan ni cuma menunjukkan siapa yg lahir dulu, siapa yg lahir kemudian. Harap korang tak terasa hati kalau penjelasan yg akan korang baca ni tak menepati citarasa dan selesa korang. Yang penting, I  You!

KAK YONG

We used to call her Zatiey. Periang. Give and take. Suka tolong orang. Kategori sporting habes. Tegas apabila melibatkan tugasnya sebagai seorang pengawas sekolah. Sampaikan aku pun kecut perut nak tegur.

KAK LONG

Kami besa panggil dia Tehah. Yang ni pendiam sikit. Tp kalau dgn kitorang, tak duduk diam langsung dia sorang. Katanya, dia tak peramah mcm org len. Agreed. Hahaha. Loghat Kelantan dia pekat giler. Kredit phone dia tak pernah habis kut sebab bila kitorang otp mau dekat 30 minit centu. 

KAK NGAH

Dipanggil Syihe. Sesetengah org panggil dia Eiffah. Act, dua-dua tu nama dia. Seorang yg cantik dipandang. Hidung pun mancung. Jealous giler dgn hidung dia sampai kadang-kadang taknak ambik gambar sekali sbb nti hidung aku tenggelam. Eh? Layak kalau jadi ketua sebab dia ni tegas setegas-tegasnya. 

KAK CHIK

We used to call her Syida. Satu-satunya bukan rakyat Kelantan sejati. Asal Baling, Kedah. Banyak mulut sikit akak ni. Lawak dia pun fresh segar belaka. Bagi aku, Kak Chik ni kalau dlm gambar, dia ada 'nuur'. Kejap, tengok bukti ni laah.

Yg baju turqoise tu. Nampak tak 'nuur' dia?

KAK LANG

Kami besa panggil dia Zatie. Famous dgn nama Zatie Wan. Aku sbnrnya tak berapa setuju letak 'wan' blkg nama dia tu, ape, igt dia sorang je nama wan? Hahaha marah nampak! Gurau je. Dia ni penegur tegar aku. Sedang elok aku bercakap, tak kira laju ke slow cara aku bercakap, dia sorang je cam aku salah sebut kat mana. Telinga apa tu org cakap, telinga capang eh? Entah.

KAK NDAK

Selesa dipanggil McNaa. Give and take. Org tegur, dia terima. Disebabkan jawatan dia seorang pengawas, ramai kawan aku tertanya-tanya, kenapa aku berkawan dgn dia. McNaa ni pendengar setia aku. Bukan org lain tak dengar tp yg aku perasan, dia bukan setakat dengar tapi dia jugak tengok aku time aku tgh bercakap. Susah nak ambik perhatian org ni tau dak? Kadang-kadang dia ni pun boleh buat org geram. Nak hi-five tp last-last dia main osom lah apalah. Faham? Tak faham sudah.

KAK TEH

Besa org panggil dia Farah. Tapi dia NAK dipanggil Faroro sbb dia minat Haroro yg minat Pororo. Penggamat suasana. Keriuhan dunia berlaku bila dia gelak. Sooooo humble. SHE LOVE BEING DIFFERENT. Kalau nak bermanja, dialah orang yg sesuai. Kami BieeeeHunn. Kami takkan terpisah. Hihi hm yalah.

KAKAK

Fieqah tu nama glamour. Setahun aku ke hulu ke hilir dengan dia dan Kak Lang. Lagipun kitorang classmate then jiran meja pulak tu. Susah senang kami sekali. Pernah terasa hati dgn dia tapi dia cepat kenal bau terasa hati aku tu. Bergaduh pun tak sampai 3 jam. Kami sweet. Dia penggelak tegar aku. Aku tengah serious pun dia gelak. Dia cakap "wak lawok ko?" aku hanya mampu menjawab "ho. mugo tu jah huk aku reti wak tu gak" hihi.

KAK NIK

We used to shout her name, Syikah/Ikah out. Dia yg byk mengingatkan kami akan sesuatu. Serious I tell you. Bak kata Kak Long, Ikah ni ibu penyayang. Ikah ni kerja dia senyum je. Pakar Sejarah. Last minute time nak exam sejarah, kalut suruh Ikah terangkan bab tu bab ni. Last minute tu last minute. Maklumlah otak geliga. Sekelas dgn Kak Teh. Sekarang ni tgh siasat pasal penipuan terbesar dunia. Aku tak berani masuk campur. Hahaha

KAK SU

Baik orangnya. Pernah Kak Ngah cakap rindu nak jalan dgn Kak Su yg tinggi mcm pokok kelapa. Redho. Hahahahahaha *perasaaaan sorry!"

ADIK

Kami besa panggil dia Dayatul. Paling muda antara kami. Kadang-kadang, dia hilang tanpa berita. Dalam kegawatan orang ramai, hilang jejak dia. Tapi adik ni style rilek cool je. Aku tak pernah tengok dia menangis. Seingat aku centu lah. Kepakaran dia, mencelah masuk dalam kawasan org ramai. Time beli keropok dkt kantin, dah semua org tak beratur dan saling bertolakan, dia masuk mencelah and lastly, dia duk depan sekali. So proud of her!



Utk 11 orang ni, aku mintak maaf kalau aku describe korang secara kasar. Semua tu di mata aku, semua tu kebaikan, semua tu bukan keburukan. Pada pandangan Allah, lebih banyak lagi. 

Kalau tak sedap dibaca, aku mintak maaf. Nama 'kak kak' tu aku ubah posisi sikit utk aku dgn Ikah, lain drpd apa yg kita persetujui dulu. Perasan tak?

Act, ni sebagai hadiah kepada korang. Ini yang aku mampu setakat ni. Senyum lah sikit. Hahaha macam lah nampak korang senyum ke tak. K, fine.

Kami semua ex-PMR 2012. Kami semua ambik 9 subjek. Kami semua lulus semua subjek. Alhamdulillah! Terima kasih semuaaaaaa! *shouting*


Comments

  1. lap u lah... bab dayatul aku selokk kkali... haha

    ReplyDelete
  2. apa psal aku pnya gmbr jer ada...nuuuuuuur konon...hahaha!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau sendiri kan suruh aku publish pasal nuuuuur kau dlm gmbr tu :) Gmbr org len pun kena letak ek? Nti aku edit balek.

      Delete
  3. SENTAP. Best kak. GOMAWOOO. jinjja gomawooo <3

    ReplyDelete
  4. nk suko baca hk bawoh skali tuhh..supo taw2 jah..btw,best ssngt..wow gitu lo..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Huk bwh skali? You mean 'ex-PMR'? hehe thankyouuuu Dayato :) Terus gue harus bilang wow gitu? :p

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

losing weight is like losing bad habit

How I predict my degree life

Tohok Balek