Welcome back, Chill!

"Dah lama...pakcik tunggu..." -Nabil [tiru suara Nasir Bilal Khan]

Heyya guys and chicks. Dah 4 bulan aku tak kongsi cer-cer baru kan?
Masa tak mengizinkan lah. Begitu juga wang. Ianya saling berkaitan. Wah 'ianya', marah cikgu bm.

Takde cer baru pun. Cuti sekolah pun tak rasa mcm cuti. Masuk kelas tu, kelas ni. Last-last tinggal seminggu lebih je lg aku takde kelas, means cuti laaaa.

Harapan aku bila dpt onl ni, dpt msg fb dakpun direct message org len tanya khabar aku. Menggunung sgt harapan yg aku letak, tup tup berkecai terus. Takde sorang pun tanya khabar. FAH HAM.

Setelah 4 bulan menyepi, memang ye lah byk cer yg aku terlepas. Sementelah sahabat aku semuanya jenis kepoh, byk cerita dan diorang luah dkt fb haaa memang yelah aku byk terlepas. Si Farah tu pulak, aku tgk blog dia tu fuhhh beribu cerpen baru. Semua tu dia buat dlm cuti ni ke? Ke yg dah perap lama? hmmmm

Aku ada baca beberapa older stories from blog tieylee, yg psl tajuk Aku jatuh lagi tu fuhhh. Boleh pulak aku ni panas hati. Yelah, dah dia bercerita psl So Jisub. Aku punya demam Jisub belum reda lagi. Dia pun turut berminat ni dah kenapa. Tu lah satu sebab kenapa aku risau bila sahabat aku tgk Master's Sun. Sebab yg mengarut. Tak munasabah. Tak logik. Tahpape. Chillah gitew.

Sepatutnya aku dah habis hafal benda-benda kimia utk form 4 ni and dah habis baca antologi bm bi utk form 5 nti tp satu pun aku belum start buat so...bila nak start wahai diri?

Cuti dibazirkan dengan begitu sahaja. Sedar tapi setakat sedar ajelah.

Ada jugak yg aku perasan. One of us [triple s] mungkin dah jumpa kawan-kawan baru, yg aku nampak, dia lebih selesa lepak dgn kawan-kawan baru dia tu. Bukan baru kenal tapi kawan lepak baru. Nampak mcm sesuai dgn dia. Dia pun dah mula berubah ke arah kebaikan. Dah boleh bagi tazkirah dkt org lain. Bukan setakat dah boleh, dah pandai dah pun. Juga semakin lama semakin jauh dari triple. Tapi aku tak biar dia tinggalkan triple mcm tu je. Still tengok dia dari jauh. Cuma dia je tak perasan. Kalau dgn kawan lepak baru tu, dia boleh berubah ke arah kebaikan, why not belajar je terima dgn suka hati klu dia jarang lepak dgn triple. Sila terima ya triple s. Dia bukan hak kita. Dia berhak lepak dgn sesiapa je. Nangis.

Wassalam.

Comments

Popular posts from this blog

losing weight is like losing bad habit

How I predict my degree life

Tohok Balek