Hari pengumuman keputusan SMU 2013


Alhamdulillah, aku tak dapat penuh. Berapa tu tak perlulah aku berbangga ewah.

Result umum lepas zohor. Aku pegi pukul 2:15 cemtu. 
Sampai kat sekolah tu, teman kakak aku pegi tandas betulkan tudung, naik tangga pegi dewan, eh dah start pun majlis tu.

Aku pun masuk cari tempat duduk dlm dewan dgn kakak aku, eh terjumpa pulak Fieqah, Zetie dgn Mekyah, duduk tepi diorang jelah, walaupun aku sebenarnya tengah cari Mekna Zatie Cikah Faroh Syida.

Sedang elok tempat aku duduk tu tiga baris belakang tempat Mekna and the gang duduk. Aku pun lambai je la time diorang turn their heads back, tapi tetap Zatie tak nampak -.-

Tup tup masuklah seorang ibu "eh mcm kenal je ibu ni" lepastu Tehah masuk dewan duk sebelah si ibu tu "oh patut lew... mak dia"
Diorang duk belakang barisan Mekna and the gang duduk. um

lepastu pengumuman calon-calon yg mendapat 10 mumtaz dipanggil ke pentas sorang demi sorang mengikut kelas. aku menunggu dgn penuh debaran fuw fuh. 

sampai last sekali ustazah umum "bagi kelas 4K4,...." nama dia tu nama dia ni then sampai dekat nama wan, aku ni mengharaplah kannnn tetiba ustazah cakap "bagi kelas 4K5..." aku ni "dah kenapa" terus peluk kakak aku. aku tak sedih cuma sebak dan air mata tak tumpah pun, bergenang cuma. um sedih kan haritu.

masa ni, sumpah. aku takleh tengok muka budak-budak yg dapat 10 mm tu, panas tau tak panassss *kibas tudung*

pastu semua calon yg tak dpt 10 mm pegi kat meja guru depan dewan nak serbu cikgu utk ambil result masing-masing. aku pun turut ambil bahagian. tapi aku belum bayar hutang. cikgu kelas aku pun suruh pegi bayar hutang tu di pejabat. terus le aku berlari ke pejabat. dalam hujan TAHU. sampai kt pejabat tu lolol ramai pulak yg berhutang tu mmmmm tunggu je la. sampai la reda baru kakak tu layan aku tanya tu ni. lambat betul servis ahlong halal ni. eh

lepas siap bayar hutang tu, aku berlari [lagi] ke dewan semula. cikgu dah takde! tp nasib baik ada lg ustazah nordiani tgh simpan fail-fail tu, mintak je lah dgn dia. ustazah cari nama aku, tick, then bagi slip tu dgn ucapan "tahniah" aku tengok slip dari atas sampai bawah, semua mumtaz, eh apa yg panjang satu ni, um jayyid jiddan. kfine! rosak mood sungguh la smu ni.

lepas tu cari mekna zatie dgn farah nak ucap tahniah. aku pegi badati lepas mekna ckp dia duk sana, ingatkan diorang ada meeting, borak kosong je ropenye. aku pun join la skali, captured gambar pe semua, serah sijil yg tak ber-sign dekat farah and novel zatie then say goodbye to them.

oh ye, sebelum pegi badati, aku duduk dkt pondok dlm sekolah tepi jalan dgn kakak aku. call mak aku kejap cakap nak balik, mak aku pulak tanya aku boleh berapa, tak dapat dinafikan sebak gile bila ko tak dapat full dan rasa kecewa sebab tak dpt nak buat mak ayah ko tersenyum gembira anak dia boleh straight mumtaz tapi hakikatnya tak boleh, T_________________T
BANYAK BANYAK MINTAK MAAF UMMI ABAH

kelmarin takdelah sedih sangat. bangun pagi ni barulah aku rasa sedih. 
sampai sekarang aku masih rasa sedih. bukan sedih sebab aku tak dapat 10 tp sebab sorang tu dpt 10. pedih mengingatkan benda tu. so tak heran la klu aku sedih. ko tak paham kenapa takyah nak cakap baik-baik la eh tak layan!





Say goodbye to SMU and HELLO SPM!

ps: sanah helwah 'ammi AYAH SU. may Allah bless your family's life always.

Wassalam.

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

losing weight is like losing bad habit

How I predict my degree life

Tohok Balek