Fi sabilillah

Assalamualaikum.

Harini aku sedar seperkara.


Apabila kita sedar, kita masih diberi peluang, diberi hidayah kesedaran dan keinsafan akan dosa-dosa kita yang lalu, pasti kita berusaha utk kembali hidup di jalan Allah.

Bukan setakat hidup, kalau diizinkan, mati pun nak di jalan Allah jugak.

Maka kita mula lakukan satu perubahan, 
bertudung labuh,
tutup aurat,
berusaha bangun utk solat subuh,
solat awal waktu,
tolong mak kt dapur,
menyumpah yg baik-baik (eh) such as sedo/bledo/dohhh,
cuba utk siapkan hw walaupun tiru kawan punya (make sure mintak izin dulu lah kannnn),
and else.

Cubalah istiqamah. Istiqamah itu perlukan pengorbanan. Tabahkan hati, paksa diri agar istiqamah sbb nak kekalkan istiqamah tu amatlah payah.
Semoga Allah permudahkan segala urusan kita.

Bagus. Bagus kerana berusaha melakukan perubahan. Perubahan utk diri sendiri. Ubahlah diri menjadi yg terbaik bukan setakat utk diri sendiri je, tp utk org lain jugak.

Biarlah diri kita berguna utk org lain, masyarakat, negara, bangsa dan yang paling penting agama.

Segala apa yg dilakukan, niat 'kerana Allah Taala'.

Ingat, tujuan kita hidup, untuk beribadat kepada Allah.
Hidup untuk beribadat. Beribadat utk mati.

Nak masuk syurga kan? Takkan nak masuk sorang diri ja? 
Tariklah org lain sekali. Biar sama-sama dapat merasa nikmat yg sebenar-benarnya nikmat. Nikmat, truly nikmat! (ewah iklan truly asia)

Payah nak ajak orang join kita masuk syurga. Kan? 

Contoh, macam aku, aku naaaaaaaaaaaak sangat sangat masuk syurga dgn ummi abah abe kak b dd apang lina syada (semua tu aku punya) tp aku tak reti nak tarik apatah lg seret diorang join aku sama-sama masuk syurga.
Nak ceramah? Aku tak layak. Aku sedar, aku mulakan perubahan, tapi aku tak ajak diorang sama-sama dgn aku buat perubahan tu sbb aku tak reti dan aku taktau nak mula dari mana. Aku just tunjuk je perubahan mengharapkan diorang sokong aku dan nak lakukan perubahan jugak. Ya Allaaaaaaaaah permudahkan segala urusan kami Ya Rabbal 'Alamin.

Sahabat aku yg S S S tu, aku tau korang seret heret aku join korang berusaha masuk syurga kannnn? Wallahi, koranglah sahabat dunia akhirat. 
Dunia korang ingat, akhirat korang tak tinggal. Ukhwah fi sabilillah abadan abada~ Aku nak masuk syurga dgn korang jugaaaaaaaak :')





Memang kita taktau apa kesudahan kita tp kita berusaha dan tak salah kan mengharap yg terbaik disamping berusaha?

Ps: Usrati, I wish us all the best in striving for the rewards, syurga :)
(kerek bi aku)






Comments

  1. Replies
    1. awwwh~ sebak tak tertanggung mujur tak pecah je air mata yg bergenang ewah :')

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

losing weight is like losing bad habit

How I predict my degree life

Tohok Balek