Anak saudara

Aku pernah cerita dkt Triple S psl ni, dkt korang, em belum kut rasenye.

Tahun lepas, abang aku bagitau,

Abg aku "Nti aku ado anok, nok letok namo Adam lah. Adam gpo eh?"

Aku "Adam Mukhriz? Adam Mukhlis? Ah ikut mung lah"

"Ikut lah Adam gpo pun. Huk kedua, Idris. Adam Idris Nuh Hud Soleh *nasyid* aih beghat la nok ccukup ko 25 ore"

"*Ketawa terbahak-bahak*"

Nabi kan 25 kesemuanya. Doakan aku dpt 25 org anak saudara drpd dia sorang eh? Amin! Paling tak boleh blah, semua lelaki. Senang sikit aku nak jaga aurat (cehhh mcm dpt je eh in shaa Allah)

Semalam, laptop abang aku telah dibaiki. Yessss dia tak duk kt rumah and aku boleh nak conquer bila-bila masa je uhuk uhuk takdalah conquer sangattt.

Lepas dibaiki tu, lap masih lagi terpasang so aku mengambil kesempatan nak tengok apa yg ada em centu lah and aku terjumpa folder 'KISAH-KISAH NABI'
and I was soooooo shocked, cepat cepat bukak folder tu then try bukak nak baca kisah tu pasal apa tp kisah dia pendek-pendek je and aku takdalah nak baca semua kisah tu memandangkan aku pun nak prepare utk exam keesokan hari (iaitu harini)

I thought, mungkin sbb dia baca psl kisah-kisah Nabi dia boleh terpikir nak bagi nama anak2 dia dgn nama-nama Nabi. Hidayah dah dia dapat la tu sikit, alhamdulillah!

Rasa-rasanya berkaitan tak psl nama2 bakal anak-anak dia dgn folder tu? Berkait kuttt.

Assalamualaikum!


Comments

Popular posts from this blog

losing weight is like losing bad habit

How I predict my degree life

Tohok Balek