Doing the best we can and tawakal 'alallah for the result.

Assalamualaikum wbt.

As you know eceh speaking okay manglish lah.
Tahun ni aku amek PMR. Okay takyah sebut tahun. Bulan Oktober ni aku dah PMR.
Nak bagitau, orang len dah siap terbang, aku je masih berlari anak-anak.
Dalam bahasa mudah, orang len dah start buat revision sendiri-sendiri, aku? Aku sedar tapi setakat sedar je. Tak de niat nak start cam org len. So? Kemana hilangnya semangat aku time aku sedar aku ni tak ready pun even for trial PMR. Korang paham tak?

Macam taik je perangai. Ya Allah, kembalikanlah aku yang dulu :'(

Aku ada lah cakap-cakap siket dengan Ummi aku. Pasal semangat aku yang hilang entah ke mana.
Ummi aku cakap "ada je masa lapang, baca je pape yg patut" aku "tak tahu nak start kat mana..." "baca je mula dari mana pun, asalkan kita baca, faham, habis baca, buat latihan tajuk tu sampai kita letih. sampai puas hati pun takpe" "kalau tak paham?" "tak kesah lah paham ke tidak, yg penting kita pernah baca. paham ke tak, serah kpd Tuhan." act mak aku cakap dlm loghat kelantan ehe. Lepas tu mak aku cerita lah siket-siket cara beliau belajar time sebaya aku dulu. PMR mak aku agak lulus jugak tapi SPM beliau dpt pangkat 1. So, ada lah step beliau tersendiri. 
Hm aku AGAK lega lepas cakap-cakap dgn mak aku. Ada kesedaran tapi tak jugak start lagi kesedaran aku tu. Nampak tak permainan dia?

Mak aku pun pernah nasihatkan aku supaya berhenti maen pehbuk. Even time aku nak type ayat-ayat aku ni, mak aku tengah membebel. HAH nampak tak permainan dia? Tapi tak jadi masalah kalau mak aku suh aku berhenti maen pehbuk. Tapi takda cakap pulak suh berhenti blogging dgn tweeting. Ahah tu yg aku suka. Addiction yg mak aku tak pernah tahu ehe ehe.

Aku ni takda lah loyar buruk sangat. Kalau mak aku suh berhenti pehbuk means kena berhenti onl. Sekali mak aku nampak aku depan laptop ni, mak aku cili bayam peppermate aku sampai hancur luluh berkecai! Kau nak? So, nampak lagi tak permainan dia?

DISEBABKAN UPSR AKU PERNAH KECEWA. TAKKAN NAK ULANG LAGI DALAM PMR?! 

KATA NAK CEMERLANG, MANA USAHA? USAHA TAK BOLEH DICARI, KENA CIPTA SENDIRI. PAHAM TAK? 

DENGAR CAKAP UMMI ABAH, SOLAT JANGAN TINGGAL, BO USHA JATE JATE HENSEM TK HENSEM, BO GOSIP, BO ONLINE! 

HORMAT CIKGU TK KIRA DIA BIRU KE TAK. MASALAH BIRU TAK BIRU LAEN CERITA. CARI REDHA UMMI ABAH, CIKGU-CIKGU. BARULAH DAPAT REDHA ALLAH. 

PMR 9A+ INSYAALLAH, TU PUN KALAU USAHA!

Sedarlah wahai rakan-rakanku, untuk kesenangan semua orang. Maklumlah, kita kan 1Malaysia. Eh?

Assalamualaikum. Usaha ye bukan Usha. Semoga berjaya :D
 

Comments

Popular posts from this blog

losing weight is like losing bad habit

How I predict my degree life

Tohok Balek