JUBLI INTAN tak berapa nak 'jubli' sangat!

Assalamualaikum.

Jubli Intan ni 75 tahun sekali. Kejublian melampau . Bak kata Farah.
Jubli Intan diadakan pada 30-31 Mac dan 1 April. Means, it's a lame story. 

Okay, seriously ayat aku skema. 

 Time 30 hb aku pegi, dalam sejam gitu aku duk kat sekolah. Act, 12 smp 5.30 ptg aku ada near KB tapi aku pegi pesta buku ulang-alik dgn satu tempat tu. Pukul 4.16 baru lah aku rush pi sekolah sebab dah janji dgn abah aku nak balik pukul 5 ptg. Takut tak sempat jee.

31 hb, around pukul 12.30 tgh hari, aku dah ada kt sekolah bawak ummi dgn akak aku pi skali. Lepas zohor, diorang balik. Aku ditinggalkan di sekolah sampailah near 12 pagi. Sebab ada konsert UNIC dgn Iwan. Haha best lah jugak!

And hari last, 1 April. Semua budak MML (a.k.a sekolah seberang) mai MMP (sekolah aku leteww). MTS dgn MT Wal Qiraat pun datang. Oh myyyyyy! Budak laki MTS tu yg aku duk usha dgn geng aku. Punya laaaaah. Dahlah berjubah, budak tahfiz okay! Sape tak nak? Kalau budak MML tu tk heran pun haha. Kay kejam gile!

Aku dpt jumpa sume kwn-kwn aku time sekolah rendah dulu yg sekolah dkt MAAHAD skrg ni. Tak kire lah maahad mana pun. Aku yg nampak diorang bukan diorang yg nampak aku. Lols! Cam hampeh gituuu.





 Overall, 40% puas hati and the rest tak! Budak MML buat mcm sekolah sendiri je aku tengok. Dgn aku pun dia main langgar je. Woi, tak reti hormat ke? Naseb jantan tu sempat lari. Hampir tercabut kopiah dia aku nak baling beg. Cuma tak buat je. Lol saspen.

 Dalam 3 hari ni jugak, kitorang mencegah kemungkaran kt sekolah. Almaklumlah sekolah yg satu jantina tiba-tiba bercampur dgn jantina lain (lelaki). Memang bangga lah dpt cegah even bukan aku tapi aku ikut nak tengok kwn aku tegur budak laki 'mengorat' pompuan. Nak belajo lah katakann!

Aku balik dalm pukul 5.30 ptg cemtu, still ramai budak laki kt sekolah. Budak MML menang cabutan bertuah. Dapat basikal. Big wow! Fyi, masa pakcik hos tu umum pemenang basikal tu, budak f1 MML, I guess, berdarah hidung. Tap..tap..tap.. 'jatuh' darah. Cair gile! Aku just terkejut jelah. Ade lah nganga siket-siket. Haha jujur ni, okay!

Sampai rumah dlm pukul 6 ptg cemtu, tukar uniform, terus zzzZzzzz. Pukul 9 mlm tu baru bangun. Kakak aku just cakap, "Evening!" jelah.

Hmm dah! Habis dah pesta lepas ni sampai lah 15 Oktober ni. Time tu dah habis PMR, so aku bebas lah kut kejap?

Kay daa!

Comments

Popular posts from this blog

losing weight is like losing bad habit

How I predict my degree life

Tohok Balek