Rajinkan diri. Revive your hamasah!

Salam. 

Apa ni? Pasal apa pulak ni?

NI PASAL RUMAH TANGGA AKU KO NAK DENGAR EH BACA KE TAK?

eh dak aih gurau ja

actually, tinggal 2 hari je lagi holidays gonna be over and 2 days after sekolah bukak, aku (and the other form 4 maahadians as well) ada trial for Sijil Menengah Ugama as known as SMU. Public examination (?) yg lebih kpd menghafal instead of kemahiran.

So, SMU ni kelas paling akhir pun kalau dia rajin, kemungkinan besar boleh jadi best student. So SENYUM (sebab aku tak rajin) (kbai)

Even sekarang pun aku still atas katil meriba netbook bonda tercinta and make my own sdn bhd marathons for Adibah Awg's vlogs and Runningman ep 1-20. Tinggal 2 eps lagi yeay vlog tu pun satu je lagi yeay lagi sekali!

Tengah syok layan vlogs tu tiba-tiba Cikah Wangi (well she calls me 'qilah busuk') hantar chatbox. She asked me what did I do and I felt like crying bcs she is the most intellegant girl among our yea 'triple s' y'know and I'm sure she already learn most of the subjects by heart and it makes me so embarrased of myself *shed into tears* 

Aku bagitau apa yg aku buat [that marathons lah] 
Her responses was a lil bit of shock (which I already guessed it)




I was abt to cry omg cerita betul ni k sadis betul cerita aku *sigh

Rasa mcm putus kasih je sebab mengenangkan diri ini yg belum sedar [tengok ni lah sempat pulak aku blogged pasal ni]

Pastu aku requested. Mintak kasi semangat sbb Cikah ni pemberi kata-kata hikmat/semangat no 1. Ibu penyayang lah katekannnn (nama gelaran Ikah :) )



Dapatku rasakan semangat yang ditransformkan ke dalam diriku ewah. 
Bertambahlah semangat nak hafal Tauhid dgn Tafsir plus Feqah sebab 3 subs tu pendek-pendek je ayat dia and yea in shaa Allah esok I'm going to start memorising it, pray for me :)




Take an action, dear all SMU candidates. Jangan asyik sgt main candy crush dgn minion rush tu lol takde kaitan .______________.

Tak terlalu lambat untuk kita mulakan langkah.
Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.

Jangan asyik cakap je nak buat.
Action speaks louder than words, everybody!
Rather be late than NEVER.

Rajinkan diri. Revive your hamasah [semangat]. Tingkatkan prestasi.
Inshaa Allah dipermudahkan oleh Allah.

Salam 'alayk!

Comments

Popular posts from this blog

losing weight is like losing bad habit

How I predict my degree life

Tohok Balek