Alam persekolahan 2013

Assalamualaikum wbt

How is it? Happy ke cuti sekolah ni?
(Apa punya soalan)

**

Memandangkan ni dah bulan 12. Means, dah boleh buat persediaan utk persekolahan bulan depan. I mean, tahun. Ya, masa berlalu dengan pantas.

Nah, ni list yang patut dibeli oleh korang-korang yang sengaja buntu tak tau nak beli apa utk sekolah nanti;


  1. Baju sekolah (kalau masih elok, tak perlu membazir)
  2. Kain / seluar sekolah (kalau terkoyak tu, eloklah membelinya)
  3. Tudung sekolah (pudar warna? kena beli baru lettew)
  4. Songkok / kopiah (berubah la siket) (lebih elok kopiah ye)
  5. Stoking (yang ni wajib beli)
  6. Kasut (no comment. atas keperluan masing-masing sebab benda ni byk shubhahnya)
  7. Singlet (semangat baru terletak pada singlet baru /bagi aku la\)
  8. Barang peribadi (kerana dirimu begitu berharga. eh?)
  9. Alatan persekolahan. Eg: Alat tulis, buku, kotak pensel, botol air, dsb.

Yang ni, list-to-buy aku pulak;

  1. Baju sekolah (sebab dah singkat)
  2. Botol air (aku berkenan yg gambar minnie mouse)
  3. Stoking (like I said, wajib beli)
  4. Kasut (tapak kasut lama aku berlubang)
  5. Tudung (?)
  6. Singlet (taknak beli pun, mak aku suruh beli jugak)
  7. Alatan persekolahan (nti aku check balek)
Mudahnya kerja bila dah buat list-to-buy. Dengan cara spt ini, anda tidak akan membeli ikut kehendak, malah ikut keperluan.

Ehem, iklan. 

Tinggal tunggu mak bapak korang ajak shopping je. 

Good luck you alls! :)

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

losing weight is like losing bad habit

How I predict my degree life

Tohok Balek